dimarts, 15 de desembre del 2009

BILLY ELLIOT


1. Com veieu el començament de la pel·lícula


És un començament sutíl, que es va il·luminant mica en mica, es veu el Billy una mica indecís per posar la música o no, la imatge és més lenta de lo normal amb música de fons.


2. Com acaba la pel·lícula


Acaba que es veu el Billy de gran en una actuació de ballet en la que fa un salt dalt d’un escenari en un teatre molt gran, jo interpreto que el salt significa el seu gran pas a la fama. Quan el Billy està a l’aire saltant es congela la imatge i es va enfosquint poc a poc.


3. Com us identifiqueu amb algun dels personatges?


Em sento identificada una mica en tots però no m’acabo d’identificar en cap personatge en concret. Potser el que m’ha recordat més al meu caràcter és la filla de la professora de ballet, la veig atrevida i transparent però un pel orgullosa, en segons quins actes m’hi he vist reflectida.


4. On i quan veu veure per primer cop aquesta pel·lícula?


A casa la meva iaia quan jo tenia 10 anys, una tarda amb família després de dinar. La feien pel televiso al canal “tele 5” crec. Estàvem tots asseguts al sofà.


5. Imatge/pla que et sorprengui


· Tots els peus de les nenes amb les sabatilles i els seus peus amb les botes.

· Ell a sobre la teulada ballant i el seu amic assegut mirant-lo.

· El pare i el fill rient l’un sobre l’altre al camp.


6. Diàleg, paraules, frase.. que intercanvien els personatges.


· “es como un marica con un telelé!”

· billy-“me siento como un marica”

profe ballet –“Pues no te comportes como tal.”

· “Ningún niño puede triunfar sin el apoyo incondicional de su familia.”

· “És absolutamente necesario que hagas eso?” (mentre ballava pel carrer)

· -“No te concentras

-si que me concentro,

-ni siquiera lo intentas”

· “Deja ya de quejarte como una mujer”

· -“Porque duermen separados?

-Para no hacer el amor”

· -“No será que le gusto señorita?”

· “Creo que no deberías,

- porque?

–porque te echare de menos,

- hay que joderse”

· -“Tu madre debía de ser alguien muy especial

- no, solo era mi madre”

· -“Billy yo no te gusto?

-No lo sé nunca me lo he preguntado

-si quieres te enseño mi rajita,

-no hace falta”


7. Punt de vista argument, conclusió, lliçó...


Trobo que és una pel·lícula amb moltes lliçons per aprendre:

- No es pot etiquetar els actes per ser de nens o de nenes.

- Lluitar pel que realment vols aconseguir.

- Ser sincer amb un mateix.

- I trobo que aquesta frase és molt important de tenir en compte en el nostre àmbit en l’educació: “Ningún niño puede triunfar sin el apoyo incondicional de su familia.”

És una pel·lícula amb molts valors, tan com familiars, com personals, com socials.

Em va agradar molt tornar-la a veure per renovar el record que en tenia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada